از دیدنی‌های استرالیا

وقتی تو فکر مهاجرت به استرالیا بودیم شهرهای اصلی و بزرگ مثل سیدنی، ملبورن، ادلاید و پرت رو می‌شناختیم، تو اون مقطع هیچ ایده‌ای نسبت به جاهای کوچیک و توریستی نداشتیم؛ شاید طبیعی هم بود، همه‌ی تمرکزمون روی این بود که بعد از رسیدن چطوری جا بیفتیم و چی کار باید بکنیم. استرالیا سرزمین ناشناخته‌ها بود که گاهی از فیلم و عکس‌هایی که می‌دیدیم تصویرش رو برای خودمون می‌ساختیم.
امسال حدود ده روزی به Cairns رفتیم، اگه از روی نقشه استرالیا ببینید Cairns اون بالای استرالیاست و حدود سه ساعتی با پرواز از سیدنی فاصله داره، بخاطر نزدیک بودن به خط استوا هوای تابستونی و تروپیکال داره و از این نظر که از پاییز (و سرمای) سیدنی به وسط تابستون با حال و هوای دیگه‌یی سفر کردیم خیلی جالب و هیجان‌انگیز بود، فکر کردم تا دیر نشده و هنوز داغم در مورد نکات اصلی سفر بنویسم.
خود Cairns در مقایسه با سیدنی، شهر بزرگی نیست یک شهر کوچیک توریستی، کنارِ آب که از نظر زیبایی و طبیعت بیشتر از چیزی بود که قبل از سفر انتظار داشتم، چیزهایی که دیدیم خیلی یونیک بود و می‌تونم بگم تا به حال هیچ وقت تجربه‌ی مشابه نداشتم. مثل سفرهای قبل یک ماشین اجاره کردیم و در مدت اقامت حدود 600 کیلومتر توی جنگل‌های اطراف رانندگی کردیم. شبیه خیلی جاهای دیگه استرالیا هزینه‌های سفر تقریبا بالاست؛ وقتی این رو به یکی از اوزی‌ها گفتم با خنده گفت Welcome to Australia! .

بیشترین نقاط مرکز توجه:
Great Barrier Reef: نمی‌دونم این رو چی ترجمه کنم که دچار اشتباه نشم، اما این بزرگترین سد مرجانی دنیاست؛ می‌تونید با کشتی از خود Cairns به جزایر اطراف بروید و انواع تفریحات آبی از شنای زیر آب، غواصی، قایق‌سواری رو هم در پکیج‌های جداگانه خریداری کنید. اینجاست که باید اشاره کنم چقدر اینها خوب بلندن که پول بسازن و توریست جذب کنن! همون روزهای اول سفر حدود یک ساعتی به (جزیره) Green Island رفتیم، شاید اگه بار دیگه بریم Cairns حتما دو روز اول اقامت رو توی همین جزیره هتل می‌گیرم.

Skyrail and Kuranda rail way : یک مسیر حدود 7 کیلومتری رو با تله‌کابین از وسط جنگل به یه دهکده کوچکی به اسم Kuranda رفتیم و با یک قطار خیلی قدیمی مسیر رو به سمت برگشت پایین اومدیم. صحنه‌های طبیعی، آبشارهایی که در طول مسیر دیدیم واقعا بی‌نظیر بودن. اصولا توی ایالت کوئیزلند بیشتر ساکنان اولیه استرالیا (یعنی ابوریجنال‌ها) رو می‌شه دید و در مقایسه با گولدکوست تعداد خیلی بیشتری رو در این شهر و اطرافش دیدم.

Mila Mila water fall : یک آبشار طبیعی بی‌نظیر در وسط جنگل‌ها و در کنارش گشت و گذار تو مناطق مختلف و سرزدن به برکه‌های بین راه؛ قطعا هر چی تلاش کنم نمی‌تونم با کلمه‌ها از زیبایی هر کدوم از اینها حرفی بزنم.

port douglas : این شهر در حدود هفتاد کیلومتری شهر Cairns قرار داره، اولش بنا نداشتیم که بریم سمتش اما از اینکه اینجا رو هم دیدیم خیلی خوشحالم. مردم و فروشگاههای شهر چیزی بود که توی فیلمها دیده بودم، اینجا خیلی محلی‌تر از Cairns بود، هوای آفتابی و مردم استرالیا توی بارها مشغول خوردن آبجو! یکی از نکات خیلی جالب جاده‌ی Barrier reef drive بود، جاده‌ای که هنوزم وقتی عکسهاش رو نگاه می‌کنم فقط مثل پوسترها و نقاشی‌هاست. در طول مسیر زیادی از جاده آبهای اقیانوس خیلی به جاده نزدیک بود و نمی‌شد از نمای آب و ابر دست کشید.